A hajó első pár évét több - konstrukciós hiba és rossz kivitelezés miatti - havária kísérte, egy hónappal a vízretétele után, verseny közben eltört a kormánya, majd 1993-ban egy TVSK kupán (ma Pünkösdi regatta) árboca is kidőlt. Utána fenntartási nehézségek miatt versenyen többet nem indult, de ettől függetlenül a Bodnár család minden nyáron 3 hónapot vitorlázott és lakott a hajón, körbetúrázva a Balatont.
A '91-es augusztusi vízretétel után két évadon keresztül aktívan versenyzett, legszebb eredménye az 1993-as Magyar Bajnokságon elért 2 helyezés Bodnár István kormányzásával, amely versenyen az utolsó napot leszámítva végig viharos szélben összesen egy ponttal - és egy rendkívül szoros befutóval - maradt le a bajnok Fétis mögött.
A 14-es vitorlaszámú Buddhajó a műanyag sablonból annak megemelése előtt utolsónak került ki, így jelenleg (is) az egyik legalacsonyabb Európa.
A hajó Bodnár István "Buddha" középiskolai tanár kertjében, egy újpesti ház udvarán épült nagyjából tíz éven keresztül, ahogy ideje és lehetősége engedte, hogy aztán 1991-ben a ház előtt összeillesztve a hajót a tőkesúllyal, már semmi nem álljon a vízretétel útjában.
Tulajdonos és építő: Bodnár István
Vízretétel ideje: 1991. augusztus 7.
anyaga: műanyag
2010-ben a hajót tulajdonosának gyermekei vették át, 2011-től Bodnár Balázs vezetésével új csapattal felállva ismét az osztály aktív tagjaként vesznek részt versenyeken és a közösségi életben.
2011 telén a hajó tőkesúlyát az eddigi 3,7 méter hosszúról a többi versenyző műanyag hajóéhoz hasonló bulbás kialakításúra cserélték, majd 2012 telén egy teljes felújítás után nyerte el mai formáját - az eredeti hajóból tulajdonképp csak egy külső héj maradt. 2014-re az addigi egy szálingos stágolást két szálingosra cseréték, illetve a Qualysoft Zrt. jóvoltából egy garintúra új vitorlával vágnak neki az idénynek.
A hajó jelenlegi kormányosa és legénysége:
Bodnár Balázs (kormányos) Vitorlázóként Európákon nőtt fel: a Buddhajón 9 éves korában kezdett el vitorlázni, de ismerősük hajóján már 5 hónapos korában - mózeskosárban - szokta a vitorlázást. 11 évesen a balatonföldvári Spartacus versenyzője lett, ahol Cadet majd 420 hajóosztályokban szerzett érmeket. Később többször mannschaftolt a Fétisen (E-16), illetve alkalmanként a Styx-en (E-21).
2000 körül abbahagyta az aktív versenyzést, 2011-ben tért vissza hajója kormányosaként.
Amikor nincs a vízen, Balázs informatikusként dolgozik, emellett a Tündök zenekar prímása.
Barkóczi AndrásAndrás 2011-ben csatlakozott a csapathoz, másodállásban a Bodnárok hivatalos nagybátyja. Lelkesedése és humora az átázott időszakokban is lelket önt a csapatba és versenyen kívül is komoly segítség a hajó karbantartása körüli munkáknál (emellett az eddigi legaktívabb csapattag).
Saját bevallása szerint öreg ő már ehhez, bár igazából nem értjük ilyenkor mire gondol valójában. Valami olyasmi lehet mögötte, hogy inkább más menjen ázni előre amikor éjszaka kibomlik a lehúzott grósz a Kékszalagon, ő addig inkább csak vödrözne.
A szárazföldön műfordító és büszke apja Hanna lányának.
Bodnár EszterA hajó másik tulajdonosaként Eszter bátyjánál is fiatalabban került a Buddhajó fedélzetére és töltött ott mintegy 10 évet. Aktívan régebben nem versenyzett, így bár apja mellett ő is megszokta a versenyszerű vitorlázás alaphangulatát (tudvalevő: a Buddhajó mindig úgy közlekedik, mintha versenyben lenne!) így az adrenalinlöket, a spinakker és a többet kockáztató vitorlázást még ő is szokja.
Főállásban pszichológusként dolgozik, emellett néptáncolt.
Sólyom ZoltánZoli is 2011-ben csatlakozott a csapathoz mint családi barát és szilágysági pálinkájával hamar biztosította ellátótiszti helyét a hajón. Emellett főállású kacsaelúsztató, vakon köt bármire bulint rosszul és szóvicceivel tetszőleges helyzetben szerez behozhatatlan hátrányt ellenfeleinknek.
Soós PéterPeti 2012-ben mint a hajó új kabalája csatlakozott a csapathoz. Megtisztelő beosztását azzal érdemelte ki, hogy első versenye egyben a hajó új csapatának első győzelme is volt.
Amikor nem hajózik, akkor a tőzsde világának zavaros hullámain próbál kiigazodni saját és más megtakarítók tőkéjének aktív befektetésével.
Kevésbé szabad idejében logisztikával és portfólió managementel foglalkozik a gyógyszeriparban.
Szrapkó Zsolt A csapat jelenleg külföldre szakadt, ezért kevésbé aktív tagja is a Buddhajón találkozott először az "északi 6-os szélben fockot cserélni Szemes előtt a bólyánál" élménnyel, és visszaemlékezve arra a széles mosolyra amit azután láttunk arcán, hogy eltűnt a hullámban derékig, biztosan találkozunk még vele a hajón.
Jelenleg fejlesztőként dolgozik, nem utolsó sorban szabadidejében siklóernyőzik.
A hajó korábbi kormányosai és legénysége:
Bodnár István
Németh Tamás
Barkóczi Márta
Kovács Zoltán
Németh Károly
Képek a hajóról: