E-1 Falcon

A hajót 1965-ben Gregersen eladta Horváth Zoltán (olimpiai aranyérmes kardvívó), Géza és Júlia testvéreknek, akik a hajó tulajdonjogát egymás közt többször módosították, majd 1968-ban került be a tulajdonosi körbe id. Udvardy Nagy István, aki ezután egyedüli tulajdonosa is lett a hajónak. Tőle fiához, a jelenlegi tulajdonos Udvardy-Nagy Istvánhoz került.

A test eredetileg cédrusból, kajüt nélkül épült , 1995-ben a palánkozás diagonál mahagóni furnér bevonatot kapott. Külön érdekessége, hogy a kormányrúd a deck alatt helyezkedik el, emellett a később ráépített kabin a megsemmisült E-4 Szubrett kajütje.

A harmadikként megépített Európa 1942-ben épült Vitéz Sebők Sándor megrendelésére Orkán II. néven. A hajót a háború alatt elsüllyesztették, 1946-ban emelték ki és felújították, majd 1947-ben Gregersen Hugó vásárolta meg, ekkor kapta mostani nevét.

A hajó ebben az időszakban a legeredményesebb Európa 30-as volt, ezért Gregersen kezdeményezte a 3-as vitorlaszám cseréjét 1952-ben és így lett a Falcon E-1. (Míg a Villám az eredeti E-1 helyett jelenleg E-3.)

Tervezte: Benacsek (Hankóczy) Jenő
Építés éve: 1942
Építtető: Vitéz Sebők Sándor
Tulajdonos: Udvardy-Nagy István