E-24 Aedus

A hajóba éveken keresztül rejtélyes okból befolyt a víz. A folyás megszűntetése után 2012-ben a teljes bútorzat felújításra került. A hajó jelenleg nem versenyez."

2004-ben a kielt bulbásra cseréltem, Takácsy Géza sablonjába Furtenbacher Antal öntötte az ólmot.

"1988-ban eladtam a 15-ös jollémet, mert kinőtte a család. Gondoltam, hogy abból a pénzből építek valamilyen nagyobb hajót. Teljesen véletlen, hogy találtam egy kallódó Európa alsó héjat. Rekordidő, 10 hónap alatt egyedül megépítettem a szelek királyáról Aedusról elnevezett hajómat úgy, hogy egyetlen nap szabadságot sem vettem ki. Annak ellenére, hogy a mai napig a 3500Ft-ért vásárolt árbocomat (számla szerint 3 alu lábos) használom, sikerült három bajnoki bronzot nyerni, Keszthelyről kétszer hoztam el a vándorkupát, egyszer Kékszalagot is nyertem az osztályban.

A külső héjat Karsay László kezdte el építeteni, majd a hajó építése megállt. 1988 augusztus 25-én Bäumler Ede "Edus" vásárolta meg:

Tulajdonos és építő: Bäumler EdeVízretétel ideje: 1989. 06. 29.

anyaga: műanyag

A hajó jelenlegi kormányosa és legénysége:

A legénység

Az évek folyamán sokszor változott, a legkitartóbbak Péter Csaba, Rontó Gábor és Marót András voltak.

Bäumler Ede1972-ben Bereczki Sándor átcsábított a Dunáról a Balatonra, így kajakozás helyett vitorlázni kezdtem a kis Leguánon. Közben felújítottam egy roncs 15-ös jollét, amit 1978-ban tettem vízre Fáskertiné néven. Ezekkel a hajókkal és az Aedussal összesen kb. 120-szor álltam dobogón.Foglalkozásom jelenleg tudományos igazgató, emellett 1996-óta vagyok a Vízügyi Sport Club vitorlás szakosztályvezetője.