E-12 Bestia

Apránként versenyhajót csináltak a kiránduló csónakból. Az első jelentős csere 1991-ben történt, ugyanis a Kékszalag versenyen ledőlt és eltörött az árboc, melynek pótlását Rácz Ákos és csapata 4 nap alatt elkészítette, s beszerelhetően leszállította Füredre. Sajnos ez az árboc túl merev lett a hajóhoz, ezért 1999 tavaszán kicserélték egy 5/6-dra szerelt flexibilisebb, újra, melyet szintén a Kacor Művek csinált. (A régi árboc pedig azóta az E-13 Bobidin teljesít szolgálatot.)

2001. tavaszán ismét átalakították: Dobó Pali és csapata a kielt levette és helyette egy (Dulin Jenő Ábrándjának sablonjába öntött) újat szerelt föl. Ezen kívül a cockpitot teljesen átépítették, ugyanis az előző bútorzat alatt szétkorhadt.

A hajó jelenleg egyike a legaktívabb Európáknak, számos alkalommal voltak dobogósok Magyar Bajnokságon, illetve a 2010-es Balaton kupát is a Bestia nyerte.

Tőle vásárolták meg jelenlegi tulajdonosai Damokos László és Pál István, akik a vásárlás napján nekikezdtek a hajó átalakításának és fejlesztését, "mert sem grósz-schott, sem spi-schott nem volt a hajóhoz, illetve a hajó felszereltségét két csörlő, két klemm a fock-schott rögzítése céljára és három bika adta."

A hajó 1980-ban másodikként került ki a sablonból, ez lett az első műanyag Európa ami vízre került 1980 augusztusában. Eredeti neve Fúria, de hosszú ideig a Nokedli is mint lehetséges névvariáns "befutóesélyes" volt. Építője Furtenbacher Antal "Furci".

Tulajdonos: DBB Kft - Damokos László és Pál Stúdió bt. - Pál István

Vízretétel ideje: 1980. augusztus

építette: Furtenbacher Antal

anyaga: műanyag test és deck