E-9 Nagymágus

1944-ben került vízre János Vitéz néven dr. Mihálkovics János (moszkvai attasé, 1943-ig isztambuli nagykövet, a Vészmadár scharren 30-as tulajdonosa is) megrendelésére, aki a hajót a Márvány tengerre tervezte vinni. Ez volt az egyetlen Európa amiben eredetileg még beépített WC helyet is kiképeztek (!). Mihálkovicsot azonban 1943-ban áthelyezték ennek - és nem utolsó sorban a második világháború - folyományaként a Balatonon maradt és később Sallai István (1901-1985) tulajdonába került (az anekdota szerint amikor 80 évesen nem hosszabbították meg az autó jogosítványát a rossz szeme miatt, akkor vett egy hajót, mert ahhoz - akkor - nem kellett orvosi). Ezután ismeretlen módon a Vilati SC-hez került és nevét Kerecsenre változtatták. A hajó állapota erősen leromlott, a Vilati SC által felkért szakértő véleménye szerint "felújítása a jelenlegi állapotában nem lenne gazdaságos, ezért felújításra alkalmatlan", így a hajót eladták Poór Károlynak. Tőle vásárolta meg - liciten - Ambrózy György és Tenke Tibor akik a hajó nevét Nagymágusra változtatták és részben felújították illetve a hajótestet leműanyagoztatták.

1995. január 20-án vásárolta meg mostani tulajdonosa Takácsy Géza és Borovszki András, akik a hajót teljesen felújították és több átalakítást eszközöltek rajta: ilyen volt pédául egy végül be nem vált spinacker-tuba beszerelése, emellett az eredeti kielkormány-hosszúkiel kombinációt levágták és a hajót bulbás versenykiellel és függesztett kormánnyal látták el.

András később a hajó tulajdonjogától megvált.

Tervezte: Hankóczy (Benacsek) Jenő

Építés éve: 1944

Építtető: dr. Mihálkovics János

Tulajdonos: Takácsy Géza