E-3 Villám

A hajót 1946-ban Amancsics Antal vásárolta meg, aki átkeresztelte "Csurika"-nak, majd 1952-ben a MESZHART (Magyar Szovjet Tengerhajózási Rt.) vásárolta meg, ekkor keresztelték át Villámra. (A fáma szerint a MESZHART akkori vezérigazgatója Viktor Krutnyikov találkozott a MESZHART versenykalózaival és presztízskérdésnek érezte, hogy legyen egy tőkesúlyos versenyhajójuk is, így rekordidő alatt - 1 nap - kellett találniuk egy hajót. A kalózosok akkori "rangidős kormányosa" a Siófokon állomásozó Csurikát szemelte ki. Az üzlet egy nap alatt megköttetett. )

1952-ben Gregersen Hugó (A Falcon akkori tulajdonosának) kezdeményezésére a vitorlaszámukat kicserélték innen kezdve a hajó a 3-as rajtszámot viseli.

Jogfolytonosan a BAHART tulajdonába került, Mészáros Tibor "Mösze" vitte hosszú ideig, majd 2016-ban Pálinkás István "Picula" hajóépítő tulajdonába került, jelenleg parton van és felújításra és új gazdára vár.

Az elsőnek megépült Európa 30-ast Hankóczy (Benacsek) Jenő megrendelő nélkül, "saját szakállára" kezdte el építeni. A már épülő hajóra talált rá dr. Mikecz Ödön, aki meg is vette az új hajót.

Először 1940 vagy 1941-ben került vízre. A bizonytalanság oka, hogy a hajó első versenye a Kékszalag lett volna, azonban az 1940-es évi lista még nem említi, így vagy a Kékszalag után készült el, vagy csak 1941-ben lett vízre téve.

Tervezte: Hankóczy (Benacsek) JenőTervezés éve: 1940

Vízretétel éve: 1940 vagy 1941

Tulajdonos: BHRT