E-8 Hadúr

1972-től id. Barsi István a tulajdonos, aki átnevezte Kalypso-ra és mivel az állapota teljesen leromlott, nekiállt felújíttatni.

A felújítás eredményeként a hajó - bár legalább úszott, de - érdemben nem javult. Ilyen állapotban került Nyíri Istvánhoz, aki próbálta rendberakni, ennek keretében a hajó műanyag külső héjat kapott. Tőle Benda Ferenc tulajdonába került - vélhetően 1990-ben, aki Ludvig "Csurunga" Tamásnak adta el. Tamás a hajótestet teljes egészében felújíttatta Pálinkás Csabánál, illetve a hajó nevét visszaváltoztatta az eredeti Hadúrra.

Vele később Szekeres Norbert cserélte el a hajót 1999-ben, aki a belsejét is felújította és új karbon árbocot készíttettet a hajóhoz, valamint kicserélte az összes szerelvényt.Tőle vásárolta meg dr. Takács István akinek kormányzása alatt a hajó 2009-ben Magyar Bajnokságot nyert, illetve keze alatt hajó újabb felújításokon esett át: cockpitje és kajütje átalakult, riggje módosult, új vitorlákat és szerelvényeket kapott.

István tollából a hajóról kétrészes cikk jelent meg a yachting.hu oldalon.

A hajó 1944-ben épült és került vízre Jankovics István - más források szerint Vitéz Téglássy Ferenc- részére, Hadúr néven.Az évek folyamán több tulajdonos kezei közt is megfordult, az első 15 év tulajdonjogáról keveset tudunk.

1957-ben a tulajdonosok Barsi Béla, Somogyi Gábor és Tötösi Béla, ebben az évben felújításon esik át. 1959-ben Tötösi Béla kiszállt a hajóból, helyét Mitnyán László vette át.

Tervezte: Hankóczy (Benacsek) Jenő

Építés éve: 1944

Építtető: Jankovics István vagy vitéz Téglássy Ferenc

Tulajdonos: dr. Takács István