E-17 Kerecsen

Hajó neve: KERECSEN

Anyaga: műanyag test és deck

Vitorlaszáma: E-17

Tervezője: Benacsek (Hankóczy) Jenő által tervezett hagyományos Európa 30 után dr. Kis Gyula sablonjával készült.

Gyártási éve, helye: 1983-84. A héj Adyligeten, a deck és a kajüt Balatonfüreden (Pál István) készült.

Magyarországi vízretétel éve: 1984

Hajó története: Részben saját kivitelezésben készült a régi fa test (a mai NAGYMÁGUS) eladása után. A régi KERECSEN eladásának és az új hajó létrehozásának a motorja és kormányosa Keresztes Tibor volt. A folyamatos karbantartásunk mellett az új kormányt és kielt Ripka László (2006) készítette, Gerlóczy Péter (2008) és Szabadi Tibor (2014) végzett rajta nagyjavítást.

Használat: túrázás, versenyzés

Jelenlegi kikötője: Balatonfüred (Solum-Invest Nemzetközi Vitorlásközpont)

Tulajdonosa: VILATI SE

Csapat: A KERECSEN csapata a kezdetekkor VILATI dolgozókból állt össze, mára lemorzsolódás és több-kevesebb fiatalítási próbálkozás során alakult ki. A fiatalokat az aktív részvételben nagyban akadályozza a leendő mocók „létrehozása” és nevelése.

Kianek László: A vitorlázást 1969-ben kezdte Balatonszemesen az OTP vitorlástelepén, nagyhajós képesítését 1972-ben, tengeri képesítését 2006-ban szervezte. 1979-től a VILATI SE tagjaként a mindenkori (fa, műanyag, lerobbant, felújított… sikeres és kevésbé sikeres) KERECSEN bütykölés mellett versenyzik, valamint gyermek vitorlástáborokat vezet (Kalóz, Optimist), napjainkban már nyugdíjasként.

Mucsi László: 1975-ben kezdett vitorlázni a VILATI SE színeiben, már ebben az évben a Kormorán 22-es cirkálón belekóstolt a győzelem ízébe, később szintén 22-es cirkáló osztályban magyar bajnoki címet szerzett. A hajó legjobb hadtáposa, emiatt a többiek kiemelt figyelmét élvezi. A KERECSEN csapatának oszlopos tagja a 70-es évek végétől mindmáig, a hajó építésében, felújításában, fenntartásában egyaránt részt vett. Jelenleg nyugdíjas.

Kollár György: Apósa, Keresztes Tibor révén került a KERECSEN közelébe, majd végleg a hajón ragadt fiával együtt. A csapat meghatározó tagjaként gyakran kormányos is. Amikor nem a hajón ül, informatikai eszközök és hálózatok elsősorban szociális és egyéb etikus kiskapuinak megkeresésével foglalkozik megrendelésre.

Lampert Sándor: A vitorlázást a VILATI vitorlás szakosztályának alapító tagjaként kezdte. A nagyhajót a szép emlékű Kalypso-n (ma Hadúr) ismerte meg. Vitorlázni is ezen tanult meg, a vizsgát 1969-ben tette le. 1981-ben házasságkötése és gyermekeinek születése miatt egy időre abbahagyta a sportot, de 2007-ben újra csatlakozott. Ma a műszaki, tervezési ügyeket is viszi, három éve az SE elnöke. Szintén nyugdíjas.

Eredmények: Alapvetően a versenyeken részvétellel emeljük a többi egység sikerét; többször sikerült a tejes limitidőig kihasználni a vitorlázást.